facebook

Jak promować się w grupach na Facebooku?

Facebook to wciąż najpopularniejsze medium społecznościowe na całym świecie. Liczba użytkowników oscyluje wokół 2,5 miliarda! Dzięki temu jest on znakomitym narzędziem do promocji własnej marki. Fora dyskusyjne zamieniły się obecnie w grupy na tej platformie, dlatego warto i tam docierać z firmowym przekazem. W jaki sposób promować się w grupach na Facebooku? Odpowiadamy na to pytanie!

Przekop Facebooka dokładnie

Pierwszym krokiem jest zrobienie bardzo dokładnego researchu. Grup z konkretnej branży może być naprawdę sporo. Warto zebrać wszystkie w jedno zestawienie, chyba że jest ich aż tyle, że zadanie to byłoby zbyt czasochłonne. Wówczas warto przyjąć jakieś kryterium na którego podstawie, dokonamy pierwszej selekcji. Najczęściej będzie ono liczbowe – jak duże audytorium możemy znaleźć w danej grupie.

Interesuje cię prawo w Internecie? Odwiedź stronę prawointernetu.eu i dowiedz się więcej!

Dokonaj selekcji

To może być dopiero pierwsza, a być może już druga selekcja. Staraj się odpowiednio dopasować grupy. Szukaj tych najbardziej aktywnych z zaangażowanymi uczestnikami. Warto jednak mieć kilka mniejszych opcji rezerwowych. Im większa grupa, tym trudniej się na niej zareklamować.

Stwórz dokładną bazę

Stworzenie bazy to bardzo ważny element przygotowania strategii komunikacyjnej dla marki czy konkretnego rodzaju grupy. Przeczytaj uważnie regulaminy, a następnie rozpisz, na co możesz sobie pozwolić, a czego administratorzy surowo zabraniają i jakiej treści postów nie życzą sobie na swojej grupie. To znacznie ułatwi i przyspieszy Twoją pracę. Nie będziesz musiał również tworzyć kolejnych fejkowych kont na portalu Marka Zuckerberga, żeby ponownie dodawać posty w miejscu, w którym dostałeś już bana.

Bądź aktywny

Daj się poznać jako aktywny i zaangażowany w wiele grupowych dyskusji użytkownik. Nie jest dobrym pomysłem dołączenie grupy i dodanie linka z ofertą. Po pierwsze, mało kto w nią wejdzie, po drugie – wylądujesz na śmietniku historii i będziesz musiał budować swoją wiarygodność od początku. Dołączaj do dyskusji, odpowiadaj na pytania, czasem dodaj link – niekoniecznie do swojej oferty, choć możesz spróbować – sam powinieneś wyczuć sytuację.

Zostań ekspertem

Jako aktywny użytkownik, który będzie kojarzony z sensownymi, merytorycznymi, a przede wszystkim pomocnymi wypowiedziami, będziesz mógł uchodzić za grupowego eksperta. Ludzie będą prosić Cię o podpowiedzi, opinie z własnego życia, polecenia produktów. Nadal dyskretnie, ale z coraz większą siłą, możesz pokazywać swoją ofertę. W końcu dowiodłeś, że nie jesteś “ekspertem” jedynie z nazwy, ponieważ np. założyłeś swój własny sklep z ubraniami. Jesteś ekspertem dlatego, że potrafisz pomóc innym. I dzięki temu, możesz skonsumować swój kawałek biznesowego tortu. Pamiętaj jednak o regulaminowych ograniczeniach. Jeden wybryk i kto wie, cała praca pójdzie na marne, a Ty będziesz musiał ponownie przebyć tę drogę.